Caravancenter Debaillie verkoopt nieuwe en tweedehands stacaravans. Naast een persoonlijke aanpak dragen ze bij Caravancenter Debaillie ook kwaliteit hoog in het vaandel. Sinds jaar en dag zijn ze exclusief verdeler van hun eigen premium merk. Bovendien worden alle stacaravans gebouwd met de duurzaamste materialen en aan de hoogste afwerkingsgraad.

Het hoofdkantoor van Caravancenter Debaillie is gevestigd in Middelkerke.

Doelstelling

Het hoofddoel was om het aantal contactaanvragen en het aantal brochure downloads te verhogen. Meer kwalitatieve leads genereren dus. Daarnaast wou Caravancenter Debaillie ook graag een gevestigde waarde worden als stacaravan dealer (van nieuwe en tweedehands modellen) en over het algemeen hoger scoren in Google.

Uitdaging

Caravancenter Debaillie scoorde in januari 2022 eigenlijk helemaal niet op competitieve zoekwoorden, zoals ‘stacaravan te koop aan zee’. Ze waren enkel zichbaar voor branded zoekopdrachten.

Budget

De opdracht was om de strategie uit te voeren binnen de beschikbare maandelijkse optimalisatie uren (12 uur voor on-page optimalisatie, techniek, strategie en linkbuilding).

Doelgroep

De focus lag op mensen die op zoek zijn naar een tweede verblijf en die financiële middelen hebben om dit soort investeringen te doen.

Plan van aanpak

Ons traject startte met een zoekwoordenonderzoek, een SEO audit en een concurrentieanalyse. Op basis van deze analyses konden we het SEO-optimalisatietraject op maat opstarten.

Er werden een aantal technische issues opgelost en de website structuur werd onder handen genomen (op basis van het zoekwoordenonderzoek) tijdens de maanden januari t/m april. Vanaf mei zijn we effectief van start gegaan met het creëren van nieuwe content en met on-page optimalisaties.

Voor Caravancenter Debaillie hebben we gekozen om in te zetten op lokale SEO. Het zoekwoordenonderzoek gaf aan dat mensen vaak lokaal zochten naar een stacaravan te koop. Een voorbeeld hiervan is de zoekopdracht “stacaravan te koop Middelkerke”. Zo hebben we een 20-tal regionale pagina’s aangemaakt om aan die lokale zoekintentie te voldoen. Deze pagina’s bevatten veel long tail zoekwoorden, waardoor er minder concurrentie aanwezig is voor deze queries.

Al heel snel zagen we positieve resultaten van onze optimalisaties. In de maanden mei en juni gingen we er mooi op vooruit, maar de maanden juli en augustus waren pas echt spectaculair. Het aantal maandelijkse klikken naar de website 1404% gestegen in vergelijking met de maand januari 2022.

Resultaten

Het aantal maandelijkse klikken steeg tussen januari 2022 en augustus 2022 met 1040%. (bron GSC)

Het aantal maandelijkse vertoningen steeg tussen september 2020 en september 2021 met 407%(bron GSC)

Betere rankings

Naast de positieve signalen in Google Search Console, gingen uiteraard ook de rankings omhoog in de zoekmachines. Deze rankings zijn een momentopnamen van de posities in augustus 2022.

Zoekwoord Volume Ranking
stacaravan te koop aan zee 1900 100 -> 3
stacaravan te koop 4400 100 -> 7
stacaravan dealer 140 17 -> 1
tweedehands stacaravan 480 100 -> 9

Je SEO-uitdagingen bespreken?

profielfoto van de docent van de SEO opleiding

Mathias Noyez

Zaakvoerder en SEO specialist (+6 jaar ervaring)

Door mijn gegevens in te voeren ga ik ermee akkoord dat er contact met mij wordt opgenomen