De uitdaging
Nadat we een analyse hadden uitgevoerd, konden we al snel enkele tekortkomingen / optimalisaties blootleggen.
Een lage zichtbaarheid op lokale zoekwoorden, zoals Thuisverpleging Roeselare, Vroedvrouw aan huis Ieper… . Weinig tot geen zichtbaarheid van de vacatures in Google.
In deze case ligt de nadruk op de vindbaarheid lokale zoekwoorden.
Budget
De opdracht was om de strategie uit te voeren binnen de beschikbare maandelijkse optimalisatie uren (8 uur voor on-page optimalisatie, techniek en strategie).
De focus lag op mensen die op zoek zijn naar thuisverpleging voor zichzelf of familieleden.
Plan van aanpak
Om de vindbaarheid op de lokale zoekwoorden te verbeteren werden lokale landingpagina’s aangemaakt voor de belangrijkste diensten o.a. Thuisverpleging. Deze pagina’s moet aan verschillende voorwaarden voldoen om goed te scoren.
https://www.i-mens.be/ons-aanbod/thuisverpleging/gent
Hierbij is het belangrijk goed na te denken over:
- Interne links naar de pagina’s (top 5 locaties in de footer, links naar dichtstbijzijnde gemeentes, via provinciepagina’s, …)
- De pagina’s opgenomen worden in de XML sitemap
- De content op pagina voldoende uniek is, denk hierbij aan de H1, page title, meta description, tekst op de pagina, contactgegevens, het team van die locatie, openingsuren, ….
- Local Business structured data toevoegen op de pagina’s
- Link leggen tussen het GPB/GMB-profiel aan de locatiepagina
Resultaten
Een paar maanden na de lancering is het verkeer richting de lokale landingspagina’s van thuisverpleging met +550% gestegen. De stijging in bereik resulteerde ook in een stijging van het aantal dienst aanvragen.
+550%
meer bezoekers
bereikt die op zoek zijn naar thuisverpleging in hun buurt.
Top 3
Posities
op belangrijke combinaties van thuisverpleging + stad
+50%
Aanvragen
Dagelijks meer aanvragen voor thuisverpleging aan huis.
“The theme is always up to date with the changes of wordpress, following everything that’s happening. I’ve never had anything break with the update. Overall, the best theme I’ve tried.”
Sandy Schadler
Marketing Consultant Expert