24pharma is een online apotheek met meer dan 30 000 schoonheids- en verzorgingsproducten en voorschriftvrije geneesmiddelen. Daarmee is het één van grootste erkende online apotheken van België.

Doelstelling

24pharma wil op een rendabele en duurzame manier meer omzet via SEO bereiken in zowel de Belgische als Nederlandse markt.
Hiervoor hebben we een duidelijke SEO-strategie uitgewerkt waarbij wekelijkse optimalisaties qua content en techniek worden uitgevoerd.

Uitdaging

De groei in Nederland stagneerde al enige tijd, terwijl er nog een enorm potentieel in die markt aanwezig was.

Budget

Wekelijks werken we 1-2 dagen op locatie en is er ook extra budget voor copywriting.

Plan van aanpak

Wekelijks werken we samen met het marketingteam en de webpartner op onderstaande punten.

  • Technische optimalisatie (crawl efficiëntie, hreflang, structured data, …)
  • Optimalisatie van categorie -en merkpagina’s op vlak van content & interne links
  • Seizoensgebonden zoekwoord onderzoek en bijbehorende optimalisatie
  • Creatie van relevante blogcontent met focus op verkoop
  • Opleiding interne medewerkers die producten toevoegen en content beheren

Resultaten

We slaagden erin om de omzet in 5-6 maanden tijd met 50% te laten stijgen. In Nederland zelfs met 60%.

Je SEO-uitdagingen bespreken?

profielfoto van de docent van de SEO opleiding

Mathias Noyez

Zaakvoerder en SEO specialist (+6 jaar ervaring)

Door mijn gegevens in te voeren ga ik ermee akkoord dat er contact met mij wordt opgenomen