Het belang van een SEO-strategie
Het SEO-speelveld is heel ruim. Je kan 1001 verschillende dingen doen om je website te optimaliseren. Het is echter belangrijk om de focus te leggen op de zaken die écht impact maken. Die focus is afhankelijk van het type bedrijf, de markt, de ambities, de concurrentie … Het ene bedrijf heeft nood aan een stevige technische analyse, het andere heeft dan weer meer baat bij linkbuilding of SEO-copywriting om beter gevonden te worden.
Mogelijke doelen van de SEO-strategie:
- Meer omzet genereren
- Brand awareness vergroten
- SEA-kosten doen dalen
- Contentcreatie opschalen
- …
Voor welke bedrijven is een SEO-strategie interessant?
Een SEO-strategie is interessant voor bedrijven waarvan de doelgroep op zoek gaat naar het product of de dienst via Google. Dit kan heel divers zijn: SaaS-bedrijven, D2C, webshops, bedrijven met verschillende lokale vestigingen …
SEO is een langetermijnstrategie
SEO is een investering in de toekomst van je bedrijf. Het vergt tijd om duurzame resultaten te behalen, maar door consistent te werken aan je online zichtbaarheid, bouw je aan een stevige basis die op de lange termijn zal renderen.
In de meeste gevallen duurt het minstens 6 maanden voordat de eerste significante resultaten zichtbaar worden. Onderzoek van Ahrefs toont aan dat het wel 1 jaar kan duren voordat je in de top 10 belandt, en dat het gemiddeld 2 tot 3 jaar duurt om de nummer 1-positie te bereiken.
Laat je dus niet ontmoedigen wanneer de resultaten op zich laten wachten, maar volg je SEO-strategie en blijf optimaliseren.
Geniet van het compounding effect van SEO
Een van de grootste voordelen van SEO is het compounding effect. Dit houdt in dat je inspanningen in de loop der tijd exponentieel meer waarde opleveren. In het begin kunnen de resultaten langzaam binnenkomen, maar naarmate je consistent werkt aan het optimaliseren van je website en het verkrijgen van backlinks, zie je een cumulatief effect. Elke verbetering draagt bij aan een groter geheel, waardoor je zoekresultaten steeds beter worden en je verkeer gestaag toeneemt. Het resultaat is een krachtige en duurzame groei in je online aanwezigheid. In tegenstelling tot SEA, stagneert je groei niet wanneer je stopt met SEO. Laat je dus niet ontmoedigen wanneer de resultaten op zich laten wachten, maar volg je SEO-strategie en blijf optimaliseren.
Waarom vertrouwen op Depends om je SEO-strategie vorm te geven?
Met SEO agency Depends hebben we al verschillende SEO-strategieën uitgewerkt en geïmplementeerd. We hebben het privilege om met bedrijven uit verschillende sectoren samen te werken, gaande van B2B tot SaaS en verschillende e-commerce partijen. We combineren jarenlange ervaring in online marketing met diepgaande, gespecialiseerde SEO-kennis.
Wie door ons een SEO-strategie laat opstellen, krijgt een actiegericht rapport op maat. Niet een gestandaardiseerd rapport dat je kunt exporteren uit één of andere SEO-tool, maar duidelijke adviespunten die we prioriteren op basis van de impact versus de tijd die het kost om het op te lossen.